BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Selasa, 19 Jun 2012

JAMBU BATU SERBUK ASAM

Salam kawan-kawan....petang semalam semasa saya balik kerja , teringat pulak yang serbuk asam masih ada, why not saya beli jambu buat cicah depan TV malam ni.

Saya pun singgah di kedai buah, nak dikatakan rezeki, jambu pada hari tu ada offer. mana lah saya tak kata offer , selalu jambu batu yang ada biji RM5.60 sekil0 tiba-tiba hari tu saya lihat 1KG 3.50. Ish apa lagi,rasa nak nak ambil 10 biji tapi , sabar je lah. Harga jambu tanpa biji pula, biasa lah memang susah nak turun, tetap RM7.00 sekilo.

Saya pun ambil 4 biji , semuanya 2 kilo, so RM 7.00 lah. Alhamdulillah....

Serbuk jambu tu pula , memang special , selalu dia orang proses dengan biji sekali tapi yang ni tiada pengawet dan tiada biji , jadi warnanya lebih cerah dan sedap....nak cuba boleh call saya.susah nak dapat, cuma saya jumpa di selangor je.

Bila hujung bulan saya order. Anak saya yang tak makan buah pun , jadi suka sebab sedap bila cicah dengan serbuk asam ni. Nak cuba....ok lah,dah panjang cerita ni,jumpa lagi di celoteh saya akan datang......

0 comments: