BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Isnin, 18 Jun 2012

BAKUL TELUR DARI MANIK

Salam and good morning....seperti yang saya janjikan.Ha...ini lah bakul pertama yang saya buat.Saya dah cuba belajar dalam masa dua minggu, sendiri2 je, cuma basic permulaan buat tapak tu, saya tanye kat mak nya kedai bunga,itu pun dengan syarat , beli barang dari kedai dia dulu.Itu pun dlm tempoh masa yang tergopoh-gapah.Janji ada basic sikit,yang lain saya cuba sendiri dalam masa 2 minggu baru saya dapat hasilnya. Bukan ape,ada cara gak,silap masuk tali tangsi nye,emm...x jadilah.Pulak tu, guna tali tangsi yg agak panjang.Mula-mula saya buat,nak elakkan berlilit-lilit,tekan sana sini.Tiap-tiap hari saya cuba, sampai hubby saya pun geleng kepala,dia tau lagi saya tak bole, saya akan cuba. Alhamdulillah dah dapat pun buat. Sebelum ni, pun saya buat Bonsai tapi tak sama cara dan bonsai guna dawai, bukan tali tangsi.Cara pun tak sama. Nanti kalau berkesempatan. saya cuba tunjuk cara di blog ini.Berkongsi ilmu sikit. Ok lah, jumpa lagi...semoga saya dapat banyak idea baru...Insya'Allah...

0 comments: