BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Isnin, 16 Mei 2011

Bonsai Manik


Yang ni...member nye contoh je...
Emmm...Salam kawan-kawan semua...kata orang , masa ada anak kecil, tak sempat nak mereka cipta sesuatu tapi mungkin tak semua orang...Macam aku ni lain lah, bekerja dan bila balik sibuk dengan anak2 dan suami , lagi pulak aku ada anak kembar. Tapi itu dulu , la ni anak kembar aku (bongsu) dah pun di Tingkatan 1, sibuk ngan hal2 sekolah dan mcm2 lagi...yang sulong dan kedua ,perempuan. Dia orang dah kerja,masing2ada hal masing juga, balik2 semua kepenatan.

Makanya,aku ni kuranglah hal2 remeh temeh ni,cuma sperti biasa lengkap diri sebagai seorang ibu,kadang2 boring jugak so otak aku pun mulalah mengeluarkan idea2 kreative...mcm2 nak buat,yang jadi mangsa ,husband aku.Ish,nak buat bonsai manik mcm kat internet tu lah...

Jom...kita pi kedai manik, nak try buat bonsai...Husband aku faham dah, kalau aku boring, mula lah...kadang2 buat kek, mcm2 lah....dia pun layan....

Ni dok buat bonsai tu lah...jadi dah pun satu pokok...Bila dah pandai, lagi lah,nak reka mcm2 rupa bonsai...emmm sampai husband aku pun dah minat sama...tu yang syok tu...

Tapi memang itu aktiviti lebih baik daripada mengumpat. Kurang2 masa buat bonsai , nak berzikir pun boleh...masa masuk setiap satu manik tu...kot lah nak...,x nak pun x pe....

Cuba lah kawan2...nanti saya nak buat bisnes bonsai pulak.Insya'llah...

0 comments: