BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Jumaat, 11 Mac 2011

Tanpa Yang Lama Tiada Yang Baru

`Ish tak best...tu fesyen lama' selalu kita akan dengar orang cakap macam ni terutama bila barang lama tu dibuat semula atau disegarkan kembali.Contohnya cenderahati. Tapi saya nampak dalam satu bab, iaitu bab corak kain, saya dapat lihat corak itu kadangkala corak lama, cuma jenis kainnya yang baru,lembut sedikit atau memang lembut.Itu pada mata saya yang era 60an ni...orang lain saya tak tau lah.
Tapi wahai kawan-kawan semua , tahu kah kita tanpa yang lama..tiada yang baru...dan pusingan nya berulang seperti yang mudah nampak `ayam--telur--ayam' atau telur--ayam--telur'...ish mana satu ni ye..?
Satu lagi , yang lama masih cantik jika di servis. Contohnya , enjin kereta.Yang kereta baru pula, tidak semestinya tidak rosak , macam saya selalu nampak di dalam perjalanan...`kereta baru...kenapa rosak ye?ha..tulah sebabnya.Kadang-kadang yang lama lagi tahan lasak.Jangan pandang rendah pada barang lama tau...itu je nak pesan.

0 comments: